Træningen generelt

Vil du træne hos os, og hunden ikke lige passer på hvalpe- begynderholdet så ring til formanden, så finder vi sammen ud af hvilket hold I kan starte på.

Når du møder til træning, skal du huske følgende:

• Halsbånd på hunden (bedre til træning end sele men ikke en betingelse)
  • Fast line (under træning må ikke benyttes flex-line)
  • Masser af friske godbider (eksempelvis: skinketern, kyllingetern, eller frikadelle/fiskedelle i små tern) vel og mærke hvis hunden kan lide det. Det skal være noget, der ikke smuldrer.
  • Ruskeklud (en sok med knude på eller en vaskeklud med knude på eller et reb-legetøj)
  • Tennisbold
  • Det gode humør
  • Poser til opsamling af pøller.
  • Alle, der er involveret i træningen, er ulønnede og frivillige i klubben.

Mød op cirka 10 minutter før træningen og leg med din hund, så der er god kontakt mellem jer.

Løbske tæver træner med på holdene, det giver kun hanhundenes førere lidt større udfordringer.

Når hunden er på foreningens arealer, skal den være i line. Hvis hundene skal være løse, sker dette kun efter din træners anvisninger.